צבעים בוני אווירה: השפעתם של הצבעים על התחושה שבחלל

thIMG_8819
עיצוב: ערן שמש. תמונה באדיבות טורקיז האוס

כאשר אנחנו מעצבים חדר, בחירת צבעים תהיה באופן בלתי נמנע רגע קריטי בעיצוב. אם אנחנו מחליטים ללכת על צבעוניות בולטת, לצאת מפלטת הצבעים הבטוחה והנפוצה של לבן אפור ובז׳, אז בוודאי שמדובר בהחלטה גורפת ודרמטית. אבל, חשוב לזכור, שגם כאשר בוחרים בקו עיצובי סולידי, לצבעים יש משמעות רבה, שהרי גם הלבן, השמנת והאוף וויט הם בעלי אופי שונה זה מזה.

אולם חשוב מכך, הוספה מושכלת של פרטים קטנים צבעוניים היא הדרך לעצב חלל שהוא מצד אחד, מוכר, סולידי ובטוח ומצד שני מביא לביטוי אישי. לכן, בין אם אתם אוהבי צבע הרפתקניים ובמיוחד אם אתם לא, חשוב לזכור שצבעים שונים, משרים אווירה שונה ומעודדים מצב רוח שונה; הם מספרים סיפור שלם על הדיירים הגרים בחלל, ומעידים על אופי, גיל, סגנון חיים ועוד.

במאמר זה נבחן כמה צבעים ונראה איזה סיפור הם יכניסו לביתכם. זכרו, גם למינונים יש השפעה, אתם לא צריכים לצבוע את כל קירות הבית בצבע מסוים, על מנת להכניס אותו אליכם הביתה.

DSCF1942_m1
עיצוב: אסתי נחמיאס

כחול בהיר:

צבע המשרה שקט ושלווה. הוספת כחול תוסיף הרמוניה בבית ובין הנמצאים בין כתליו. הכחול הבהיר הוא צבע מפיג מתחים ומבריא ולכן עוזר בבנית יחסים רגועים ותקשורת נעימה. מומלץ במיוחד באזורים דמויי שמים בבית כגון וילונות או מדפים עליונים.

כחול כהה:

צבע המגביר ריכוז וחשיבה בהירה. השמשו בו כאלמנט אוסף, המביא סדר, באזורים בהם קיים גודש חזותי מסוים. למשל כקונטרה לאזור המלא בספרים, חפצים או פיצ׳פקס.

הכניסו אותו בחדרים בהם תרצו ליצור מרחב למחשבה או יעילות, למשל באזור שולחן העבודה.

ירוק:

הצבע הנפוץ בטבע, צבע של שפע וצמיחה. הכניסו את הירוק כצבע אופטימי של התחלות חדשות, עשייה, מרץ, זרימה. תוכלו להכניס פריט מרכזי אחד, למשל כיסא ירוק, דלת כניסה ומגבות. עציצים כמובן, יוסיפו חמצן (אמתי ומטפורי) לכל חלל.

שילוב של כחול וירוק בגווני ים ייתן אווירה בטוחה, המתאימה במיוחד למדיטציה, שינה ומנוחה.

צוקרמן1
עיצוב: מיכל צוקרמן. באדיבות טורקיז האוס

אדום עמוק:
צבע טמפרמנטי, חושני וליבידינלי. הכניסו אותו כדי להעצים תחושות אלו באזורים ספציפיים בבית, לרוב בחדר השינה. תוכלו למשל להוסיף בית מנורה או כורסא בצבע אדום עמוק ומשלהב.

וורוד:
צבע חם, רך, רומנטי, מכיל ואוהב. תוכלו להוסיף אותו בעדינות בבחירת כריות, בפרחים בחפצי נוי עשויי חמר

רחל מלאך
עיצוב: רחל מלאך. באדיבות טורקיז האוס

סגול:
צבע רציני, רוחני, המעודד התבוננות פנימה, הרהור וחמלה. תוכלו להכניס אלמנטים סגולים לסלון, משל בריפוד הספה או בווזת הפרחים ליצירת אווירה תומכת והדדית בין הנוכחים.

EstiN-3.3.15-31new3
עיצוב: אסתי נחמיאס

כתום:
צבע נעים וחם. צבע המעודד ביטוי אישי, יציאה ממגננה, צחוק ושמחה. צבע מעורר השראה וחשיבה מחוץ לקופסה. השתמשו בצבע הכתום להביא ביטוי ולעידוד רוח נעורים וילדות.

4675
עיצוב: אסתי נחמיאס

צהוב:
גם הצבע הצהוב מועיל למחשבה צלולה ונקייה ואווירה כללית בהירה. תוכלו להוסיף את הצבע הצהוב לקירות, בכלי הכתיבה, בבחירת ספלי הקפה, לעידוד שיחה קולחת נעימה וקונסטרוקטיבית

שלבו כתום וצהוב כדי להכניס אור ושמחה בחללים קודרים.

EstiN-3.3.15-38new2
עיצוב: אסתי נחמיאס

בכתבה:

ערן שמש, אדריכל: 09-9568422, www.brahma-architects.com

אסתי נחמיאס, עיצוב ואדריכלות פנים: 050-5627142, www.st-studio.co.il

מיכל צוקרמן, עיצוב פנים: 054-8199987  http://mikizuk.co.il/ 

רחל מלאך, עיצוב פנים: 052-8788606,  www.malach.co.il

טורקיז האוס, בית לחווית עיצוב פנים: 077-5100371, www.turkizhouse.co.il

Leave A Reply

Navigate