עיצוב בקו: על עבודתה של המעצבת אושרי כהן נדר

בספרו המופתי ״מושגי יסוד בתולדות האמנות״ משווה היינריך ולפלין חמש טכניקות עיצוביות בהן השתמשו אמני הרנסנס, אל מול טכניקות שונות בתכלית שפתחו לאחריהם אמני הברוק.

בין השאר, מעמיד ולפלין להשוואה את האופן שבו אמנים שונים מייצרים נפח ומשרטטים גבולות של צורה בעבודתם. ולפלין מסביר, כי תקופת הרנסנס הייתה שיא מבחינת השימוש בקו ככלי ליצירת תלת מימד (נזכיר, שהיו אלו אמני הרנסנס שפצחו את הנוסחה הגאומטרית ליצירת עומק בתמונה, זאת באמצעות קוים מתכנסים). בתקופת הברוק שלאחריה, נוספה טכניקה שהוא מכנה ציורית, ואנחנו נכנה אותה כתמית, בה שכבות של כתמים מתערבבים זה בזה עד שעולים מעליהם דמויות בעלות נפח.

r.early
דיוקן עצמי של הצייר רמברנט, עבודה מוקדמת בטכניקה קווית
דיוקן עצמי של הצייר רמברנט, עבודה מאוחרת בטכניקה קווית
דיוקן עצמי של הצייר רמברנט, עבודה מאוחרת בטכניקה כתמית

נזכרתי בכל זה, כאשר נחשפתי לראשונה לעבודתה של המעצבת אושרי כהן נדר; לא לעתים קרובות, נתקלים במעצב העושה שימוש כה תכוף ומעמיק בקווים, על מנת להגדיר נפח של חלל.

בעיצוב עכשווי, במיוחד זה המקומי, מקובל לעצב את המקום, לתת בו הרמוניה, קצב והגיון באמצעות שימוש מחוכם בצבע, צורה ואור (למשל: צבע ריהוט, סגנון ריהוט, סוג תאורה בהתאמה). כל אלו קיימים גם בעבודתה של כהן נדר, כמובן, אך לא באותה מידה. אצל כהן נדר תמצאו חזרה אל הגדרת הנפח הקלסית, הרנסנסית, באמצעות הקו. שימו לב, כיצד העין שלכם לומדת את החלל, למסלול של המבט שלכם: אלו הם חללים שגבולותיהם לא מוגדרים באמצעות קפיצות מצד לצד, בעקבות משחקי צורה ואור, אלא עוקבות באופן רציף בין קווים המחלקים את החלל באופן רציף ומסודר.

גבולות החלל ונפחו מועצבים באמצעות קו
גבולות החלל ונפחו מעוצבים באמצעות קו. צילום שירן כרמל
קוים ישרים וצורות גאומטריות פשוטות, היו הם אמני הרנסנס שפתחו את השימוש בהם לצורך הגדרת נפח ועומק
קוים ישרים וצורות גאומטריות פשוטות, היו הם אמני הרנסנס שפתחו את השימוש בהם לצורך הגדרת נפח ועומק. צילום שירן כרמל

החזרה אל אמנות הקו, הוא טרנד עולמי בעיצוב פנים. מעצבים רבים מבינים, ששימוש בקו מאפשר להם ליצור חללים אלגנטים במיוחד, ושהמראה הקלסי שהם מייצרים הוא על זמני. כאשר המעצבת בוחרת לחזור אל צורות הבסיס ומשתיתה את העיצוב על גאומטריה קווית, היא מניחה יסודות למראה עוצמתי במיוחד, כזה המביט מלמעלה על טרנדים חולפים, ועושה בהם שימוש מדוד בשכבה האחרונה שביצירה כולה.

שימו לב לשימוש המצומצם בפריטים טרנדיים, כאלו המכוונים אותנו לעיצוב עכשווי: תוכלו למצוא אותם כאלמנטים משלימים בלבד: בכריות, במנורות, בקופסאות— מתפקדים כדובדבנים שעל גבי עוגה.

טרנדים עיצוביים עכשוויים, מוזמנים להכנס בפריטים המשלימים. צילום שירן כרמל
טרנדים עיצוביים עכשוויים, מוזמנים להכנס בפריטים המשלימים. צילום שירן כרמל

זהו סגנון עיצובי המתאים במיוחד לזוגות צעירים, קרייריסטים מתחום ההייטק או המקצועות החופשיים, המבקשים לשדר עוצמה מאופקת וטעם קלסי, עם נכונות ל״שחרר מעט את העניבה״ ולהפגין גם רוח ספורטיבית וקלילות.

מעצבת הפנים אושרי כהן נדר:

https://www.facebook.com/Oshricn.InteriorDesign/

0544852407

oshricn@gmail.com

Leave A Reply

Navigate